Na czym ciąć koszty, gdy popada biznes? Pomysły
Dziś posiadanie własnego biznesu to duża niezależność i poczucie spełnienia. Nie mniej jednak bardzo wiele osób porywa się z motyką na słońce, wierząc przy tym ślepo w to, że każdy ich pomysł jest realny i świetny. Nie zawsze jednak ludzie myślą o konkurencji, o tym, że rynek się zmienia, a w jego centrum czeka szereg niebezpieczeństw i źródeł upadków. Mówi się, że ten kto nie próbuje – ten nie ma. Dlatego też otwieraniem firm zajmuje się coraz więcej młodych ludzi.
Tracą na tym w prawdzie niewiele, pozyskując ówcześnie środki z ogólnodostępnych programów rozwojowych takich jak, np. Unia Europejska. Nie mniej jednak lepiej byłoby dbać o jedną firmę i budować wokół niej markę, niż stale zmieniać branże i ciągle szukać nowych współpracowników i partnerów. Jeśli jednak znajdujemy się w sytuacji, w której firma jest na skraju bankructwa, zastanawiamy się jak jej pomóc. Bardzo często wielu właścicieli spuszcza głowy i się poddaje.
Rzecz jednak w tym, by walczyć! A zacząć można od ucinania kosztów, a konkretnie:
- Obecnie konsument jest osobą, która charakteryzuje się naprawdę wszechstronną wiedzą. Jeśli prowadzimy biznes, najgorsze co możemy zrobić – to oszukiwać. Nie warto obiecywać odbiorcom tego, co w rzeczywistości nie ma odzwierciedlenia w świecie realnym. Gdy nie stać nas na uczestnictwo w branżowych targach – nie komunikujemy tego wydarzenia. Skupiajmy się na działaniach lokalnych.
Dziś dużo można osiągnąć poprzez drobne czynności promocyjne. Pod warunkiem, że są one trafne;
- Jeśli o działaniach promocyjnych mowa – najlepiej jest realizować je umiejętnie. Koszty można ucinać dzięki temu, że umiejętnie przekażemy komunikat jedynie do tych, których to on interesuje. Kolejne próby kontaktu z ludźmi, którzy zupełnie nie są naszym targetem jest po prostu bez sensu. Ratowanie firmy może być bardzo ułatwione, gdy rozeznamy się w rynkowych możliwościach reklamowych.
Reklamy w social mediach i inne niedrogie formy – mogą być źródłem zaoszczędzenia;
- Cięcie kosztów powinno jednak zaczynać się od właścicieli. O ile jesteśmy zobowiązani zapłacić pracownikom za wykonaną pracę – nie musimy w kolejnym miesiącu zabierać dodatkowych sumek na swoje indywidualne konto. Udany biznes zazwyczaj zaczyna się od konieczności dokładania do niego pieniędzy. Zakładając sklep internetowy cena posiadania go może być bardzo różna w zależności od rozmiarów sklepu i asortymentu. Trzeba więc zdawać sobie sprawę z tego, że żeby zyskać – trzeba pierw stracić. Biznes to w istocie pasmo wyrzeczeń.
.